Het is nu do sep 09, 2010 1:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1291 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Opmerkelijke voetbalberichten
BerichtGeplaatst: wo maart 10, 2010 2:26 pm 
Groentje
Groentje

Herder #4 Tommy schreef:
Zolang Blatter er zit in ieder geval niet.

Idee van Van Gaal met die spelers eruit halen is wel briljant trouwens.

Ik las vanmorgen in de Metro of Spits de ideeën van van Gaal..
Vond het eigenlijk wel goede ideeën. Zo krijg je attractiever voetbal en vooral eerlijker voetbal..

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 10, 2010 5:16 pm 
Moderator
Moderator

Funs schreef:
Vandaag staat er een artikel in de Limburger over wie er beslist over de spelregels, en dus ook over het toepassen van elektronische hulpmiddelen.
Een aantal hockeyers heeft er al genoeg van. En ik denk dat je het daar het meest mee kunt vergelijken ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 10, 2010 5:45 pm 
Gelegenheidsdrinker
Gelegenheidsdrinker

Het voorbeeld van het hockey geeft aan dat je niet te pas en te onpas naar hulpmiddelen moet vragen. Daarom lijkt mij een systeem net als bij het tennis beter. Maximaal 3 keer per wedstrijd de mogelijkheid om een moment terug te zien. Bij het hockey waren ze aan het klagen dat de vaart uit het spel ging en kan me dar iets bij voorstellen. Het moet namelijk niet als tactisch middel ingezet gaan worden om tegenstander uit zijn ritme te halen. Dus als je het invoert of alleen kiezen voor camera op de doellijn of maximaal 3x per wedstrijd een moment aanvechten.

Maar nog nog heb je bij voetbal lastige momenten, ik noem als voorbeeld Marcellis afgelopen weekend, dat is zelfs met de beelden erbij lastig te beoordelen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 2:11 pm 
Kloeken.nl Crew
Kloeken.nl Crew

VI.nl schreef:
Vergeefse truc Burnley tegen slingerworp Delap
11/03/2010 12:05

Voor het thuisduel met Stoke City had Burnley de reclameborden in Turf Moor een stuk dichter op het veld gezet. Op die manier probeerden The Clarets het voor Rory Delap onmogelijk te maken zijn befaamde slingerworp uit te voeren. De maatregel bleek tevergeefs.

Stoke City had dit seizoen al negen keer gescoord na een verre inworp van Delap. Burnley wilde een dergelijk scenario voorkomen en dacht slim te zijn door de aanlooproute voor de 33-jarige middenvelder drastisch in te korten met het verschuiven van de reclameborden. Maar Delap was slimmer.

In plaats van de aanloop voor aanvang van zijn slingerworp loodrecht op de zijlijn uit te voeren, maakte hij snelheid door evenwijdig aan de kalklijn te gaan rennen. Ook op die manier zorgde Delap met zijn inworpen voor doelgevaar. Het leverde Stoke zelfs een doelpunt op: Mamady Sidibe kopte door en Tuncay Sanli scoorde.

'Toen we het stadion betraden, zagen we meteen dat ze met de reclameborden hadden geschoven', vertelde Stoke-manager Tony Pulis na afloop van het duel, dat eindigde in 1-1. 'Ze moeten doen wat ze niet laten kunnen. Het maakt mij niet uit hoe we scoren. De inworp van Rory is een extra wapen. Hij heeft een uitstekende gooitechniek omdat hij ook aan speerwerpen heeft gedaan.'

Haha prachtig!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 16, 2010 3:22 pm 
Drankorgel
Drankorgel

opmerkelijk dat hadouir slechts 4 duels en affelay slechts 3 duels schorsing aan de broek krijgen na hun overtredingen...

Dan te bedenken dat Begois voor een relatief licht vergrijp ook 3 duels kreeg voorgesteld.

Michael Scott: Mmmm... THAT'S WHAT SHE SAID!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 16, 2010 3:36 pm 
Gelegenheidsdrinker
Gelegenheidsdrinker

Herder#1 schreef:
opmerkelijk dat hadouir slechts 4 duels en affelay slechts 3 duels schorsing aan de broek krijgen na hun overtredingen...

Dan te bedenken dat Begois voor een relatief licht vergrijp ook 3 duels kreeg voorgesteld.

Nog opmerkelijker dat Danny Buijs wegkomt met zijn elleboog tegen Theo Janssen. Leek me toch redelijk duidelijk. Maar Theo Janssen heeft onlastende verklaring afgelegd tegen Buijs. Zal wel bang zijn geweest dat hij zelf geschorst zou worden vanwege het in het kruis grijpen van Buijs. Gelukkig is Buijs er tegen VVV toch niet bij vanwege zijn 7de gele kaart.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 16, 2010 3:38 pm 
Moderator
Moderator

Herder#1 schreef:

Ik vind het eerder belachelijk dat het verschil zo klein is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 16, 2010 3:40 pm 
Kloeken.nl Crew
Kloeken.nl Crew

Een ontlastende verklaring zou toch waardeloos moeten zijn als de beelden voor zich spreken, zoals bij de elleboog van Buijs. Schandalig dat je er zo mee weg kunt komen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 16, 2010 5:41 pm 
Moderator
Moderator

Ook Martijn Reuser vrijgesproken :x

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 16, 2010 6:13 pm 
Moderator
Moderator

Enoh wordt niet vervolgd. :x

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 16, 2010 6:17 pm 
Moderator
Moderator

Fabi schreef:

Schijnbaar had Blom de actie van Enoh waargenomen, waardoor Enoh dus niet meer geschorst kan worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 16, 2010 6:18 pm 
Moderator
Moderator

Jin schreef:
Fabi schreef:

Schijnbaar had Blom de actie van Enoh waargenomen, waardoor Enoh dus niet meer geschorst kan worden.

Zo krom als een hoepel, dat beleid van de KNVB.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 16, 2010 6:19 pm 
Moderator
Moderator

Fabi schreef:
Zo krom als een hoepel, dat beleid van de KNVB.

Idd, zo is van Boxel ooit weggekomen met het breken van het been van van Guldener.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 16, 2010 6:41 pm 
Kloeken.nl Crew
Kloeken.nl Crew

Kan me niet voorstellen dat Blom de actie van Enoh heeft gezien. Je moet alleen constateren dat Enoh op basis van televisiebeelden niet te schorsen is. Het enige wat je kunt zien is dat hij een stap richting Afellay zet. Ik heb de beelden meer dan tien keer bekeken en je kunt daarop niet zien of hij op de voet van Afellay gaat staan. Sterker nog, ik ben er vrij zeker van dat hij hem met zijn voet niet raakt. Alles wat hoger dan de benen gebeurt, is op de beelden niet te zien.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 16, 2010 6:50 pm 
Gelegenheidsdrinker
Gelegenheidsdrinker

Ik neem toch aan dat de KNVB beschikking heeft over alle beelden die in het stadion gemaakt zijn? Dus ook van alle camera's in verschillende invalshoeken. hmm.. goede vraag.

Eigenlijk kwam ik nog om deze met jullie te delen, welliswaar op de training, maar damn..

Link

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 16, 2010 11:27 pm 
Gelegenheidsdrinker
Gelegenheidsdrinker

Uiterst aardig doelpunt, alleen helaas zul je zoiets in een wedstrijd zelden tot nooit zien

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 09, 2010 4:50 pm 
Gelegenheidsdrinker
Gelegenheidsdrinker

Citaat:
René van der Gijp haalt flink uit naar 'collega's'
"Prem die te gast is bij ons en vraagt: 'Welke camera staat er op mij?' Ik zit er drie jaar en heb al die tijd niet geweten dat iedereen een eigen camera heeft", vertelt René aan de Vara. Dit meldt Mediacourant. Gaat die Prem mij uitleggen dat het belangrijk is om altijd vrienden met de cameraman te blijven. Waar haalt-ie die drang vandaan?"

René laat ook weten dat Hans Kraay Jr. en Jan Mulder last hebben van geldingsdrang. En Youp van 't Hek krijgt er behoorlijk van langs: "Hoor ik hem bij De Wereld Draait Door in zijn eerste vijf zinnen twaalf keer het woord 'ik' gebruiken. Dat is er dus weer zo een die lijdt aan een ernstige vorm van overschatting."

En daar heeft de oud-voetballer naar eigen zeggen geen last van... "Ben nog nooit van mijn leven één seconde onzeker geweest. Reed op mijn achttiende in een Porsche die zo breed was dat ik in de straat van mijn ouders niet kon keren. In de kleedkamer had ik niet de grootste lul, ook niet de kleinste, maar ik durfde altijd onder de douche te staan. En ik wist: als ik de Pamela Anderson van Dordt in de kroeg zag staan, en ik spande me vijf minuten in, nam ik Pamela mee naar

Schitterende vent _o_

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 14, 2010 3:39 pm 
Drankorgel
Drankorgel

Citaat:
Barcelona krijgt lening van 155 miljoen aangereikt door banken

Barcelona heeft zich woensdag verzekerd van een geleend bedrag van 155 miljoen euro. De Spaanse topclub heeft dat geld nodig om de salarissen van haar spelers te kunnen bekostigen. Een week geleden bevestigde voorzitter Sandro Rosell reeds dat de club een lening zou aanvragen; een groep banken onder leiding van La Caixa en Banco Santander heeft het geld nu verstrekt.

De club bevestigt de binnengekomen lening via de officiële kanalen. De spelers hadden eind juni hun loon moeten ontvangen, maar ontvingen vooralsnog niets. Omdat Barcelona hen niet kon betalen, werd besloten een lening af te sluiten. Tussentijds vertrokken Yaya Touré (Manchester City) en Thierry Henry (New York Red Bulls) al bij de Catalanen; hoeveel geld Barcelona voor hen gekregen heeft is niet bekend.

Vice-voorzitter Javier Faus zal donderdag meer tekst en uitleg verschaffen omtrent het geleende geld. Hoofdtrainer Josep Guardiola zet overigens op zeer korte termijn zijn handtekening onder een nieuw contract voor één seizoen. Volgens Barcelona kan de officiële bevestiging al in de loop van woensdag verwacht worden.

Belachelijk, Villa voor een miljoenenbedrag halen terwijl ze niet eens de salarissen kunnen betalen. En dan iedereen altijd maar kaffen op Real Madrid...

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 14, 2010 5:22 pm 
Moderator
Moderator

FIFA/UEFA hameren toch zo fanatiek op fair play? Laten ze hier mee beginnen dan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jul 15, 2010 1:52 pm 
Groentje
Groentje

Jin schreef:
FIFA/UEFA hameren toch zo fanatiek op fair play? Laten ze hier mee beginnen dan.

De Fifa is corrupt :@

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jul 29, 2010 12:40 pm 
Drankorgel
Drankorgel

vi.nl
Citaat:
Noord-Koreaanse ploeg onderging publieke tuchtiging
29/07/2010 11:58

Op 25 juni was het WK afgelopen voor Noord-Korea. Na de nederlagen tegen Brazilië (2-1), Portugal (7-0) en Ivoorkust (3-0) heeft de selectie, is nu naar buiten gekomen, een publieke tuchtiging gekregen.

De straf volgde op 2 juli, drie dagen nadat het team huiswaarts was gekeerd. Zonder de geboren Japanners Tae-Se Jong en Young-Hak Ahn werd de ploeg ontboden in het People's Palace of Culture waar een publiek van vierhonderd mensen wachtte. Onder hen waren de minister van Sport - Myong-Chol Pak - sporters uit andere disciplines en studenten van de sportacademie.

Tijdens de tuchtiging, gepresenteerd door voetbalverslaggever Dong-Kyu Ri, werden de spelers stuk voor stuk onverbiddelijk op hun fouten gewezen. Aan het einde van de sessie waren de spelers verplicht om publiekelijk hun coach Jong-Hun Kim te bekritiseren. De geruchten gaan dat de bondscoach na de bijeenkomst te arbeid is gesteld op een werkplaats in Pyongyang.

Media in Zuid-Korea, de gezworen vijand van de republiek Noord-Korea, schrijven dat de 7-0 oorwassing tegen Portugal de schuld van Jong-Il Kim was. De grote leider van Noord-Korea eiste onverantwoorde aanvallende risico's van Jong-Hun Kim omdat de verdedigende strategie tegen Brazilië niet Noord-Korea-waardig
zou zijn geweest.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 09, 2010 3:33 pm 
Meesterkloeker
Meesterkloeker

vi.nl

Citaat:
Van Gaal haalt fors uit naar 'ouderwetse' Blatter
09/08/2010 13:09

Louis van Gaal pleitte al vaak voor de invoering van technische hulpmiddelen. Volgens de trainer van Bayern München kan het hedendaagse voetbal niet zonder. De Nederlandse oefenmeester dacht dat FIFA-voorzitter Sepp Blatter eindelijk ook die mening was toegedaan. Dit bleek tot zijn ontsteltenis geenszins het geval.

'Dit is ongelofelijk', vertelt Van Gaal in gesprek met Kicker. De Nederlander noemt Blatter 'ouderwets' en ziet de desbetreffende spelregelcommissie als een 'niet transparant comité bestaande uit oude heren'.

Tijdens het WK beloofde Blatter na aandringen de komst van de technische hulpmiddelen te zetten. Maar hij wringt zich momenteel in allerlei bochten om onder het vraagstuk uit te komen. Pas in oktober wordt de discussie hervat.

'We hebben dit soort maatregelen gewoon nodig', aldus Van Gaal. 'Zeker bij beslissingen omtrent buitenspel of de vraag of de bal de doellijn is gepasseerd, biedt de technologie de uitkomst. Het is de enige eerlijke manier.'

Van Gaal deed eveneens een beroep op de iconen van de voetbalwereld. 'Als mensen zoals Johan Cruijff en Franz Beckenbauer altijd maar zeggen dat we moeten afwachten, dan gebeurt er niets. Dat vind ik zeer teleurstellend.'

Eindelijk iemand die z'n mond een keer opentrekt, nu maar hopen dat dit navolging vindt en er zo meer druk kan worden uitgeoefend op die oude gek.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 31, 2010 11:40 am 
Gelegenheidsdrinker
Gelegenheidsdrinker

te te te te te te te, te te te te te te, te te te te te.

http://www.vi.nl/Achtergronden/In-de-kantlijn/186045/Zoon-van-Face-The-Ateam-test-bij-Lierse-SK.htm

Toch de betere berichten he :7

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 31, 2010 2:48 pm 
Drankorgel
Drankorgel

Demouge van Willem 2 naar Fc Utrecht... Geen laatste plek voor VVV dus dit seizoen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 31, 2010 3:22 pm 
Moderator
Moderator

Herder#1 schreef:
Demouge van Willem 2 naar Fc Utrecht... Geen laatste plek voor VVV dus dit seizoen.

Waarom niet? Het kan bijna niet anders of Willem 2 wordt daar sterker op.
Die Demouge kan echt niks.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 31, 2010 5:37 pm 
Gelegenheidsdrinker
Gelegenheidsdrinker

Behalve af en toe en doelpunt voor Stillem II scoren...

88 duels, 30 goals...

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 31, 2010 9:08 pm 
Moderator
Moderator

Duke schreef:
Behalve af en toe en doelpunt voor Stillem II scoren...

88 duels, 30 goals...

Dat gemiddelde had Calabro bij VVV in de eredivisie ook.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 01, 2010 12:38 pm 
Gelegenheidsdrinker
Gelegenheidsdrinker

I rest my case. Calabro had Honda, wie had Demouge?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 01, 2010 1:41 pm 
Moderator
Moderator

Duke schreef:
I rest my case. Calabro had Honda, wie had Demouge?

Nijland en Boutahar

Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 02, 2010 11:34 am 
Gelegenheidsdrinker
Gelegenheidsdrinker

Ik kan zo 1,2,3 niet het aantal assists van beide heren vinden maar goed, in feite heeft elke spits natuurlijk een aangever en ik denk dat Demouge daar bij FC Utrecht er ook genoeg van heeft (Mertens vooral)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 02, 2010 12:50 pm 
Moderator
Moderator

Duke schreef:
Ik kan zo 1,2,3 niet het aantal assists van beide heren vinden maar goed, in feite heeft elke spits natuurlijk een aangever en ik denk dat Demouge daar bij FC Utrecht er ook genoeg van heeft (Mertens vooral)
Ik ga er niet van uit dat de man in de basis zal staan.

EDIT:
ELF schreef:
Slechtste speler Eredivisie 2010/2011
1.
Cijfer: 4.8
Frank Demouge (Willem II/FC Utrecht)
:y

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1291 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur